ΕΥΧΗ

Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την οικουμένη. Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και φιλόσοφος 1749-1832)

18 Ιουλίου, 2016

Νότα Κυμοθόη "Νοοτροπία αμόρφωτου χωριάτη κι αμόρφωτου νεοέλληνα χωριάτη"

                                                              Έργο Ζωγραφικής b. Larsen


Νότα Κυμοθόη

"Νοοτροπία αμόρφωτου χωριάτη κι 

αμόρφωτου νεοέλληνα χωριάτη"

Παλιότερα στα χωριά, όταν ακόμα δεν υπήρχαν αυτοκίνητα και υπηρεσία διαχείρισης απορριμάτων, ο καθένας πέταγε τα σκουπίδια του στου γείτονα τον τόπο κρυφά να μη τον δει ή στο ρέμα ή έξω από το χωριό. Έμπαινες στο χωριό κι αντίκριζες σκουπίδια αριστερά και δεξιά του δρόμου...Ακόμα και σήμερα τα ποταμάκια ή τα ρέματα είναι γεμάτα σκουπίδια παντός είδους και πλαστικά από καρέκλες μέχρι λεκάνες που δεν λιώνουν. Όσο για τα στρώματα...έχουν φράξει τη ροή του νερού.
Όταν αργότερα οργανώθηκε η ζωή στην Ελλάδα και τέθηκε το θέμα "καθαριότητα", αποφάσισαν οι κοινότητες και οι Δήμοι να διαχειριστούν το θέμα "καθαριότητα", περιβάλλον κι απορρίμματα.
Είναι θλιβερό το θέαμα στις γειτονιές να επικρατεί αυτή η ίδια νοοτροπία, που επικρατούσε πριν πολλά χρόνια, όταν οι άνθρωποι μισούσαν ο ένας τον άλλον και είχαν έριδες, ίντρικες αλλά και εμμονές με κάποιον. Ειδικά οι γυναικούλες στα χωριά, σκουπίζουν τις αυλές τους αλλά και τους δρόμους με μανία και πετάνε τα σκουπίδια τους στην αυλή κάποιας γειτόνισσας που λείπει. Πάει κάποια στιγμή η γειτόνισσα που λείπει και τι να δει;
Σκουπίδια, σκουπίδια...που δεν είναι δικά της, αλλά...άλλων. Στην ερώτηση, " τι είναι όλ΄ αυτά" την στέλνουν στο Δήμαρχο και στον Αντιδήμαρχο και στους υπεύθυνους καθαριότητας.
Άκρη δε βρίσκει γιατί η νοοτροπία είναι ίδια σε όλων τη σκέψη...
Κι εδώ τίθεται το θέμα: "Καθαριότητα και Περιβάλλον"
Ερωτήσεις:
1)Όταν απουσιάζει κάποιος από το σπίτι του, μπορεί ο καθένας να πετάει ότι σκουπίδια θέλει γιατί έτσι του γουστάρει;
2)Μπορεί η γειτόνισσα να σκουπίζει το δρόμο και να πετάει τα σκουπίδια στο πεζοδρόμιο του σπιτιού ανθρώπου, ο οποίος δεν είναι εκεί;
3)Μπορούν οι καθαρές γειτόνισσες να πετάνε τα σκουπίδια τους στην αυλή του ανθρώπου, ο οποίος λείπει από το σπίτι του;
4)Ο Προϊστάμενος Καθαριότητας του Δήμου, πως σκέφτεται για την καθαριότητα της πόλης του, όταν:
Α) επιτρέπει να τοποθετείται ένας κάδος σκουπιδιών, σε κατοικία που δεν μένει κάποιος μόνιμα;
Β) επιτρέπει την συνεχή μόλυνση σε περιοχή που δεν δύναται να καθαριστεί λόγω απουσίας κάποιου;
Γ) επιτρέπει μια συνεχή εστία μόλυνσης σε μια περιοχή που την καθιστά επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία;
Δ) Με τη δική του απόφαση να πετάνε τα σκουπίδια τους εκεί όλη η γειτονιά έξω από κατοικία και να μη μπορεί να μείνει και να σταθεί άνθρωπος;
Ε) Με ποια λογική ο Υπεύθυνος Καθαριότητας τοποθετεί κάδο σκουπιδιών έξω από σπίτι ή οικοδομή που δεν κατοικείται;
Επειδή το "ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ" δεν είναι απλή υπόθεση να διαχειρίζεται από ανθρώπους οι οποίοι δεν σέβονται το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ των κατοίκων τους οποίους λένε πως υπηρετούν, ας μορφωθούν πρώτα κι ύστερα να κάθονται σε τέτοιες θέσεις...



Η καθαριότητα δεν είναι να περνάει ο Δήμος και να κλαδεύει κοινώς να ξεπαστρεύει τα καρποφόρα δέντρα μιας αυλής, επειδή κάποια κλαδιά τους εξέχουν...

Η καθαριότητα ας ξεκινήσει από τη σκέψη του καθενός σε σχέση με την παρουσία και ύπαρξη του καθενός...

Το περιβάλλον αποτελεί τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς κι όχι "βία"...

Το ότι το περιβάλλον ανήκει σε όλους, καλά θα κάνουν οι τοπικές αρχές να συμμαζέψουν από τα πεζοδρόμια γλάστρες, καναπεδάκια, βρυσούλες, συντριβανάκια, παγκάκια κι ότι άλλο εμποδίζει την διέλευση των πεζών. Καθώς επίσης και τα παράνομα σκέπαστρα που έχουν αναρτηθεί με τις  πλάτες των τεχνικών υπηρεσιών των Δήμων...

Τι ενοχλεί περισσότερο;
Ένα καρποφόρο δέντρο που τα κλαδιά του είναι ψηλά στον ουρανό ή το παγκάκι και οι γλάστρες στα πεζοδρόμια που δεν επιτρέπουν σε κάποιον να περάσει;
Έχω την άποψη ότι ο κολλητός του κολλητού ώ κολλητός για διάφορα θέματα τα οποία είναι παράνομα καλύπτονται από σιγή...ιχθύος, γιατί έτσι βολεύει...

Περιβάλλον όμως είναι και ...η προστασία των αρχαιολογικών χώρων από όλες τις παράνομες ανασκαφές ...κι όλα τα παράνομα κτίσματα μέσα σε αυτές...
Περιβάλλον είναι η υγεία των κατοίκων...που μολύνεται από ανοιχτούς κάδους και κάδους έξω από τα παράθυρα σπιτιών...

Περιβάλλον είναι οι παιδικές χαρές που μαστίζονται από τους εμπόρους ναρκωτικών...

Περιβάλλον είναι τα πεζοδρόμια να είναι βατά όλα από τους πεζούς κι όχι μόνον κάποια...
Περιβάλλον είναι ο πολιτισμός και η παιδεία που κάποιοι ενώ την διαχειρίζονται δεν σέβονται και δεν εκτιμούν τους ανθρώπους...
Περιβάλλον είναι η απλή "καλημέρα" κι όχι το μίσος, οι έριδες και οι απειλές...
Όσο για το ύφος κάποιων...δήθεν, που με "βία" κι απειλές κάνουν τη ζωή κάποιων δύσκολη επί συνεχή συνεχή έτη, ας ντρέπονται γιατί το "καλάμι"¨στο οποίο ιππεύουν θα γυρίσει και θα τους ραπίσει...
Κλείνοντας θάθελα να εκφράσω τα συναισθήματά μου και να πω, πως κατανοώ την όλη σας δυστυχία και το όλο σας πρόβλημα και τα άσχημα βιώματά σας, κατανοώντας όλα όσα περνάτε κι υποφέρετε. Κατανοώ πως έχετε πρόβλημα με τους κάδους σκουπιδιών όλοι και όλες, αλλά δεν μπορείτε να εκφράσετε αυτό σας το πρόβλημα και αν το εκφράζετε δεν σας ακούει κανένας. Το ότι εναποθέτετε το  "πρόβλημά σας" στα χέρια μου, ενώ θα έπρεπε να σας το λύσει ο ίδιος ο Δήμαρχος και ο Υπεύθυνος Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Περιβάλλοντος, ελπίζω να βρούμε μαζί πραγματικά λύση στο όλο πρόβλημα. Διότι με την υγεία μας, κανένας δεν έχει δικαίωμα να παίζει!..


Νότα Κυμοθόη "φωτογραφίες από Αθήνα "

φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη :"φωτογραφίες από Αθήνα"

01 Ιουνίου, 2016

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ "ΣΠΑΝΙΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΞΙΑΣ"

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
"ΣΠΑΝΙΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΞΙΑΣ"


Το 2012, είχε βγει στον αέρα ως πρώτη είδηση στις αρχές της άνοιξης τότε, πως εξαρθρώθηκε σπείρα που είχε στην κατοχή της πάνω από 8.000 χρυσά κι ασημένια αρχαία νομίσματα. Σε όλη την Ελλάδα μέσα στη μεγάλη "οικονομική κρίση", ψάχνουν για την τύχη τους, κρυμμένη μέσα στο χώμα, σε αρχαίους τάφους, είπαν τότε...
Το εξαιρετικά σπάνιο νόμισμα της αρχαίας Μακεδονίας, στην εικόνα,  που απεικονίζει από την μια πλευρά τον Μέγα Αλέξανδρο και από την άλλη έναν αετό, υπολογίζεται πως αξίζει τουλάχιστον τέσσερα εκατομμύρια ευρώ!
...Οι δημοπρασίες και πωλήσεις αρχαίων νομισμάτων συνεχίζονται από τους διεθνείς οίκους και βγήκαν στο σφυρί αρχαία ελληνικά νομίσματα, τα οποία φυσικά...βγήκαν από την Ελλάδα στις αγορές αυτές...

Κατά συμπτωματικό τρόπο σε κάθε αρχαιολογική περιοχή μεγάλης ιστορικής αξίας, όπου έχουν βρεθεί θησαυροί και έγινε αρχαιοκαπηλία και συνεχίζει να γίνεται, υπάρχει εξωκλήσι ή εξωκλήσια και μπλέκεται η ορθόδοξη εκκλησία στην αρχαιολογία, οι δημοτικές αρχές, νομαρχία, μητρόπολη και μητροπολίτης και αρχιεπισκοπή μαζί με πολεοδομίες, κτηματολόγια και βάζει το χεράκι της και η αστυνομική διεύθυνση με τους καλούς "χριστιανούς" ορθόδοξους αστυνομικούς, γιατί όλοι μαζί συμβάλλουν σε αυτό το έγκλημα. Τώρα αν είναι μαζί και άνθρωποι από το δικαστικό σώμα, από την εκπαίδευση ή απλοί εργάτες του Δήμου της περιοχής, αυτό είναι άλλη υπόθεση ή έχει σχέση και με την κομματική-πολιτική υποστήριξη κάποιων υψηλόβαθμων στελεχών;
ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΟΡΙΣΤΟΥΝ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΠΟΥ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΟΙ ΕΧΤΙΣΑΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ.

ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΚΙ ΑΛΛΟ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΊΑΣ ΜΙΑΣ ΧΩΡΑΣ ΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΉΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΠΟΥ ΕΞΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ Ως ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ...ΜΕ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ιερέων της ορθόδοξης πίστης ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΩΝ...ΑΓΙΩΝ ΟΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΑΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑΣ ΤΟΥΣ και των όσων μαζί τους εμπλέκονται.

Αν πράγματι θέλουν να ξεκαθαρίσουν το λεκιασμένο τοπίο, θα το ξεκαθαρίσουν κι όχι να τους φταίει ο Φίλης...

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

23 Μαΐου, 2016

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ "ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ"

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
"ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ"

Η χελώνα της Αίγινας για ν΄απεικονιστεί ως νόμισμα σημαίνει πως στο νησί οι χελώνες είχαν την τιμητική τους εκείνη την εποχή, δηλαδή αφθονούσαν!!! Έτσι λοιπόν το πρώτο νόμισμα που κόπηκε ήταν η "χελώνα". Μπορούμε να μάθουμε περισσότερα γι΄αυτό, αν επισκεφτούμε το Νομισματικό Μουσείο Αθηνών!!! Αλλά η αλήθεια της απεικόνισης έχει να κάνει με τη δύναμη της ελληνικής ναυπηγικής και ας μην αγνοούμε την ελληνική πόλη Ναύκρατις, στην αρχαία Αίγυπτο... Αλλά να δούμε την όλη αλήθεια της ελληνικής δύναμης των ελληνικών πλοίων με κουπιά και πανιά και το σπουδαίο ρόλο που είχαν παίξει οι κάτοικοι-σπουδαίοι ναυτικοί της Αίγινας...
Η "Αργώ" τι σχέση είχε με την Αίγινα; Ποια ήταν η σχέση της αρχαίας Κολχίδας και του 1ου αρχαίου νομίσματος της "χελώνας" με την πόλη αυτή; 
Η αλήθεια είναι αυτή που ξέρουμε ή μήπως έχει σκεπαστεί με τρόπο καπηλείας από "θρησκευτικοπολιτική" προπαγάνδα που μέχρι ημερών μας δεν αφήνουν με βίαιο τρόπο να βγει στο φως η αληθινή έρευνα των ιστορικών αρχείων; Μήπως αν εξεταστεί η σχέση της Ρωσίας με τη Γαλλία, τότε όπου στολίστηκαν στη Ρωσία τα παλάτια με τέχνη γαλλική, βρούμε άκρη; Γιατί στην αρχαιότητα κι αυτήν την εποχή που αναφέρεται η ελληνική εμπορική δύναμη, όλα σχεδόν τα λιμάνια της στην Μεσόγειο θάλασσα ήταν καθαρά ελληνικά λιμάνια με πολύ μεγάλη οικονομική δύναμη και στην ναυπηγική τέχνη αλλά και στο εμπόριο.
Τι σχέση έχει η αρχαία πόλη "Αρκάιμ" στη Ρωσία και τι σχέση έχει η Αίγινα με τις άλλες ελληνικές πόλεις στην αρχαία Ιωλκό αλλά και στα λιμάνια τους Ευξείνου Πόντου, όπου ήταν οι ανθηρές αρχαίες ελληνικές πόλεις;


Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Στο Πάριο χρονικό, που βρίσκεται στο Μουσείο της Αστυπάλαιας *, είχα αναφέρει γι΄αυτό παλιότερα περί το 2008 σε μια ομιλία μου τότε, διαβάζουμε :{ΑΦ’ ΟΥ Φ[ΕΙ]ΔΩΝ Ο ΑΡΓΕΙΟΣ ΕΔΗΜΕΥΣ[Ε ΤΑ] ΜΕΤ[ΡΑ ΚΑΙ ΣΤ]ΑΘΜΑ ΚΑΤΕΣΚΕΥΑΣΕ ΚΑΙΝΟΜΙΣΜΑ ΑΡΓΥΡΟΥΝ ΕΝ ΑΙΓΙΝΗι ΕΠΟΙΗΣΕΝ, ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ ΩΝ ΑΦ’ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ, ΕΤΗ ΓΗΔΔ-ΔΙ, ΒΑΣΙΛΕΥΟΝΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ [ΦΕΡΕΚΛ]ΕΙΟΥΣ… που σημαίνει " Όταν ο Φείδων ο Αργείος  κοινοποίησε τα μέτρα και τα  σταθμά  και κατασκεύασε αργυρό νόμισμα στην Αίγινα, έγινε  11ος από τον Ηρακλή, έτος ΓΗΔΔΔΙ = 631, όταν ο Φερέκλειος βασίλευε στην Αθήνα..."


Αυτή είναι ίσως η παλαιότερη καταγραφή για  τη "χελώνα" της Αίγινας που πιστοποιεί  ιστορικά, ότι υπήρξε χρονολογικά το πρώτο ελληνικό αλλά κι ευρωπαϊκό ταυτόχρονα  κερματόμορφο νόμισμα   Ουσιαστικά όμως αφορά ένα νομισματικό σύστημα μέτρων και σταθμών με τις υποδιαιρέσεις του που έπαιξε σημαντικό ιστορικό ρόλο στην ανάπτυξη του εμπορίου στην αρχαία εκείνη εποχή για όλον τον γνωστό τότε, ιστορικά, κόσμο της εποχής. Αναφορές εύρεσης υπάρχουν στην Ιλλυρία ώς την Αίγυπτο κι από την Ισπανία ως την Μαύρη Θάλασσα ή Κριμαία, όπου ήταν επίσημο νόμισμα για τις εμπορικές συναλλαγές. Ήταν δηλαδή εκείνη την εποχή το πρώτο ευρωπαϊκό "κοινό" νόμισμα, γιατί η Αίγινα που ανήκε στον Πειραιά διεξήγαγε το εμπόριο και φυσικά και τα άλλα εμπορικά ελληνικά λιμάνια, που μετέφεραν ελληνικά προϊόντα στις βόρειες θάλασσες κι αυτές τις πόλεις της Μεσογείου.  







Η "χελώνα" ή "Αιγινήτικος στατήρας", από την μία πλευρά είχε το έμβλημα της θαλάσσιας χελώνας, σύμβολο της Αφροδίτης και προστάτιδας για τους ναυτικούς στα ταξίδια και το θαλασσινό εμπόριο.  Το βάρος ήταν 13 περίπου γραμμάρια καθαρού αργύρου κι από την άλλη πλευρά το "έγκοιλο", σύμβολο που παριστάνει σε απλή σχηματική μορφή, άνθρωπο που βαδίζει και όλη αυτή η παράσταση φανερώνει το πρωτοποριακό ελληνικό Πνεύμα και στο χώρο της τέχνης.
Ας δούμε τα νομίσματα κι ας κατανοήσουμε την μεγάλη "φίμωση" του αρχαίου ελληνικού Πνεύματος που τόσο πολύ πολεμήθηκε από όσους έχτισαν πάνω στους αρχαίους ελληνικούς ναούς, χριστιανικές εκκλησίες, με νομίσματα από τα αρχαία ελληνικά ιερά και θησαυροφυλάκια σε μια μακροχρόνια ληστεία και αγυρτεία στο όνομα του Θεού...
Κι επειδή η αλήθεια θα λάμψει παγκοσμίως, σήμερα λοιπόν, όπου έχουν κηρύξει αυτήν την ημέρα ως ημέρα παγκόσμιας προστασίας της χελώνας, είπα ν΄αναρτήσω αυτήν την όλη αλήθεια για να ξυπνήσουν οι τυφλούμπες των όσων λένε πως ...προστατεύουν τα ιερά και όσια των Ελλήνων!!!
{*H Αστυπάλαια (ή Αστροπαλιά) είναι νησί του Αιγαίου και ανήκει διοικητικά στα Δωδεκάνησα. Εκεί λοιπόν γράφει αυτό το ρητό}

© Nότα Κυμοθόη 

03 Μαΐου, 2016

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ "ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΙΚΟ ΠΑΣΧΑ":ΔΟΚΙΜΙΟ


εικόνα:φωτογραφία Νότα Κυμοθόη

 ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΙΚΟ ΠΑΣΧΑ 
ΓΡΑΦΕΙ Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ

Η Ρούμελη γιορτάζει με ιδιαίτερη ζέση το Πάσχα, που για τους περισσότερους σημαίνει σουβλιστό αρνί, γλέντι και καλή παρέα με κρασί σε λάκκους με πολλούς μαζί.
Έτσι από τη μεγάλη εβδομάδα βρίσκουν τις παρέες που θα ψήσουν μαζί και σαν καλοί χριστιανοί...ξεχωρίζουν εκείνους που δεν συμπαθούν σαν παρέα...

Αλλά αυτό είναι το Πάσχα; Διαχωρισμός; Μικρότητες;

Το Πάσχα είναι Αγάπη και συμφιλίωση!!! Είναι μια ημέρα, όπου οι άνθρωποι παραμερίζουν τις έχθρες του "εγώ" και της "ατομικότητας" που δημιουργεί αντιπάθειες κι ενώνονται με την Αγάπη του Θεού και γιορτάζουν μαζί και με αγάπη πραγματική αγκαλιάζοντας τον συνάνθρωπο, γείτονα, συγγενή, γνωστό και τον κάνουν "φίλο" εν Χριστώ αδερφό!
Για εμένα αυτό είναι Πάσχα κι όχι αυτό, όπου γίνεται έτσι όπως γίνεται στο μεγαλύτερο μέρος της σημερινής Ρούμελης...δίχως θεία λαμπρότητα, αλλά απλά σαν γιορτή για...φαγητό και πιοτό κι επίδειξη...

Στην Λιβαδειά έχει καθιερωθεί ο Δήμος να προσφέρει Πασχαλιάτικο γεύμα σε όλους τους περαστικούς!!!
εικόνα:φωτογραφία από το internet

Δεν έτυχε ποτέ να γιορτάσω Πάσχα στη Λιβαδειά, αλλά όσοι έχουν παρευρεθεί μιλάνε για την γιορτή που κάνει ο Δήμος για να προσελκύσει τουρίστες!..

Υπάρχει ένα παραδοσιακό έθιμο, στη Ρούμελη το οποίο κρατάνε ακόμα και με έχει πολύ ενθουσιάσει η παράδοση αυτή η οποία αποτελεί τελετουργικό για όσους ξέρουν...
Θυμάμαι τον πατέρα μου, σε άλλη περιοχή της Ρούμελης, όχι στη Λιβαδειά, που έκανε το ίδιο. Το σπίτι μας την ημέρα αυτή ήταν γιορτή και χώρος φιλοξενίας για όλους τους περαστικούς. Πίτες, αυγά κόκκινα, κοκορέτσι και κρασί ως να βγει το αρνί από τη σούβλα...Κι ο πατέρας ετοίμαζε το λάκκο με ιεροτελεστία...

Από το Μ. Σάββατο ετοιμάζουν το χώρο όπου θα γίνει το ψήσιμο των αρνιών ή κατσικιών ο γνωστός "λάκκος" της Λαμπρής Ημέρας του Πάσχα. Ο γεροντότερος μετά την Ανάσταση (ο πατέρας μου, που πίστευε πολύ στο Θεό-δεν είχαμε παππού) και το πέρας της θείας λειτουργίας, μετά το μεσονύχτι και προς τα χαράματα, με τη λαμπάδα του ανέσπερου φωτός, αφού κάνει το σημείο του σταυρού, ανάβει τη φωτιά στο λάκκο. Εκεί έχουν τοποθετηθεί κληματόβεργες κυρίως. Κι αφού γίνει καλή θράκα και καταβρεχτεί για να χωνέψουν οι φωτιές, ισιώνουν τη θράκα και τοποθετούν τις σούβλες με τ΄αρνιά ή κατσίκια, ένας-ένας από τη γειτονιά που έρχονταν, γιατί γνώριζαν...
εικόνα:φωτογραφία από το internet

Κοντά στο λάκκο κι έξω στο δρόμο ή στην πλατεία στρώνουν τραπέζια με λευκά τραπεζομάντηλλα και τοποθετούν επάνω το πασχαλινό ψωμί, τα κόκκινα αυγά, τις πίτες (χορτόπιτες, τυρόπιτες ή μακαρονόπιτες), τυρί και άφθονο κρασί. Από τους λάκκους πάντα περνούσαν πλανώδιοι που έπαιζαν κλαρίνο και νταούλι σε ρυθμούς και ήχους ρουμελιώτικων παραδοσιακών τραγουδιών. Αφού είχε ψηθεί το κοκορέτσι άρχιζαν με αυτό και λίγο-λίγο από το μικρό αρνάκι που έβαζαν για να φάνε όλοι μαζί εκεί στο λάκκο (κάθε χρόνο ο καθένας κρατώντας τη σειρά προσφοράς για την Αγάπη). Έφευγαν από το λάκκο χωρτάτοι και ίσα που προλάβαιναν για να μαζέψουν τα σουβλιστά-ψητά από το λάκκο, για΄τι χτυπούσε η καμπάνα της Αγάπης...
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !!!ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!
Με αγάπη και φως
Νότα Κυμοθόη

© Νότα Κυμοθόη


24 Απριλίου, 2016

Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΣ ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΛΑΜΙΑΣ

          

                                                                           
       Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΣ ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
              ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΛΑΜΙΑΣ


Στις 13 Απριλίου 2016 στην αίθουσα εκδηλώσεων Αρχαία Αγορά της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας, έγινε η παρουσίαση του Λογοτεχνικού έργου της Νότας Κυμοθόη από την Κατερίνα Γιαννακοπούλου, δημοσιογράφο και ποιήτρια. Με σπουδαίο λόγο εμβάθυνσης για τη γραφή της Λογοτέχνιδος και Ζωγράφου Νότας Κυμοθόη και με εκτενή ανάλυση σε αυτό, μίλησε, διαβάζοντας περίπου 15 σελίδες, για την έως τώρα πορεία της Νότας Κυμοθόη στη λογοτεχνία. 
Γνώριζε πολύ καλά το λογοτεχνικό ύφος, τα νοήματα και τις ιδέες που διαπραγματεύεται η Νότα Κυμοθόη σε όλα έως τώρα τα βιβλία της, καθώς η μεγάλη της ανάλυση αναφερόταν σε αυτά και αυτήν την διαδρομή της Λογοτέχνιδος και Ζωγράφου παρουσίασε στο ευγενές κοινό της Λαμίας. Εστίασε στην ποιητική δυναμική τεχνική της Νότας Κυμοθόη αναφερόμενη στα βιβλία :"Φως και Σκοτάδι", "Οιμωγές","Δίψα και Σιωπή", "Ιύζουσα νήσος", "Ερώ" καθώς και σε όλη τη δημοσιευμένη Ποίηση η οποία σκόρπια υπάρχει στο ιντερνέτ, αλλά και σε πολλά λογοτεχνικά περιοδικά, λογοτεχνικές εφημερίδες και ποιητικές ανθολογίες συλλογικής ποίησης.


Η Νότα Κυμοθόη γεννημένη στη Λιβαδειά, μεγάλωσε στην Ελάτεια Λοκρίδος, υπό τη φροντίδα της γιαγιάς της Ελένης και μετά έφυγε από την περιοχή. Έχει ζήσει αρκετά χρόνια εκτός Ελλάδας στον μακρινό Καναδά, αλλά και στην Κύπρο, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και στο Ισραήλ, την Αίγυπτο και τη μακρινή Ινδία. Η δραστηριότητά της και οι σπουδές της Νότας Κυμοθόη είναι συνεχείς καθώς εργάζεται και σπουδάζει, πιστή στο αρχαίο ελληνικό ρητό "Γηράσκω αεί διδασκόμενος". Ως συγγραφέας έχει γράψει Ποίηση (5 έως τώρα ποιητικές συλλογές) και Μυθιστόρημα (2 βιβλία) αλλά και μία ιστορική έρευνα για την περιοχή των Λοκρών και μέρος της οποίας έγινε γνωστή σε διάλεξή της στην κεντρική πλατεία της Ελάτειας στις 14 Αυγούστου 2004 με αφορμή τον Ολυμπιονίκη Μνησίβουλο που είχε καταγωγή από την αρχαία Ελάτεια.
Η Νότα Κυμοθόη έχει απασχολήσει με τη λογοτεχνική της γραφή τόσο τους λογοτεχνικούς κύκλους στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Το έργο της από την πρώτη ποιητικής της συλλογή, αγκαλιάστηκε με πολύ ενδιαφέρον από τους ανθρώπους των γραμμάτων και της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Το πρώτο βιβλίο της εκδόθηκε το 1990 με τίτλο "Φως και Σκοτάδι" από τις εκδόσεις Διογένης, με ποίηση που έγραψε στον μακρινό Καναδά κι έλαβε πολύ καλές κριτικές από τον ημερήσιο τύπο. Ο Καθηγητής Γλωσσολογίας Γιώργος Καναράκης από την Αυστραλία θαυμάζοντας το λογοτεχνικό της ύφος παρουσίασε τα βιβλίο της τονίζοντας το 1991 πως η γραφή της είναι πολύ δυνατή και διαχρονική. 

Η Νότα Κυμοθόη ως μαθήτρια στο Γυμνάσιο είχε την τύχη να έχει καλούς καθηγητές οι οποίοι τη βοήθησαν να γνωρίσει την αρχαία ελληνική σκέψη των μεγάλων φιλοσόφων και αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, δίνοντας στη νεαρά τότε Νότα Κυμοθόη τη δυνατότητα να αλλάξει όλη την έως τότε πορεία της ζωής της. 



Ακούστηκε πρώτη φορά Ποίησή της από το Γ΄ Πρόγραμμα τότε, από τον Μάνο Χατζηδάκι, που αποτέλεσε για την ίδια την ατραπό της ποιητικής της πορείας... Σκόρπια ποιήματα σε όλα της τα τετράδια και σχολικά βιβλία, ενώ δημοσιεύει σε διάφορα λογοτεχνικά περιοδικά καθώς και μικρά δοκίμια...
(στην εικόνα παραπλεύρως το πρώτο βιβλίο της "Φως και Σκοτάδι")





Το 1991 εκδίδεται το βιβλίο της  "Οιμωγές", από τις εκδόσεις Διογένης του σπουδαίου Κώστα

Κουλουφάκου, με ποίηση που έγραψε στον Καναδά και πάλι αγκαλιάστηκε με πολύ ενδιαφέρον από τον ημερήσιο τύπο στην Ελλάδα αλλά και από λογοτεχνικές παρέες του εξωτερικού...Ποίησή της ακούστηκε από το ραδιόφωνο στην Κύπρο, από την ΈΡΑ4, στα λογοτεχνικά σαλόνια της Αθήνας (Χρήστου Κουλούρη, Φαλαγκά) καθώς και στην Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών αλλά και στη Γερμανία από την Ρωμιοσύνη, αλλά και στην μακρινή Αυστραλία και τον Καναδά.
Τα ποιήματα που ακούστηκαν τότε στο ραδιόφωνο του Γ΄Προγράμματος, τα πρωτόλειά της, έχουν δημοσιευθεί στο βιβλίο της "Δίψα και Σιωπή" το 1992 σ΄ένα βιβλίο του οποίου το εξώφυλλο κοσμεί έργο ζωγραφικής της...
Ζωγραφίζει, φροντίζει τα παιδιά της, μαθητεύει η ίδια, ταξιδεύει και εργάζεται ακατάπαυστα σε Ελλάδα και εξωτερικό με αποτέλεσμα να έχει στο ενεργητικό της ατομικές και ομαδικές εκθέσεις καθώς και βιβλία.

Ακολουθεί το βιβλίο "Ιύζουσα νήσος" με ποίηση που γράφτηκε στην Κύπρο, όπου εργαζόταν για τον τοπικό διαφημιστικό οδηγό "Έξοδος" και για τον ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο Ηρακλής. 
Ακολουθούν εκθέσεις ατομικές κι ομαδικές στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό και στη συνέχεια το βιβλίο "Λεύκωμα ΄95 Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη"
με έργα ζωγραφικής της εμπνευσμένα από Ποίηση Ο. Ελύτη, Γ. Ρίτσου, Καβαδία, δική της και αποτελεί μια συλλεκτική έκδοση που έγινε με αφορμή μια ατομική της έκθεση στην Βαυρώνα τα Χριστούγεννα του 1995!

Το 1999 εκδίδεται το βιβλίο της "Ερώ" με Ποίηση από τις εκδόσεις Ιωλκός, το οποίο παρουσιάστηκε στη Στοά του Βιβλίου στην Αθήνα από το σπουδαίο λόγιο Καθηγητή Παναγιώτη Μητροπέτρο. Το βιβλίο της αυτό έτυχε σπουδαίας προβολής καθώς απασχόλησε τους διδάσκοντες φιλολόγους αλλά και το αναγνωστικό κοινό. Έλαβε καλές κριτικές και μέρος του μελοποιήθηκε από  τον Μουσικοσυνθέτη Ιωσήφ Μπενάκη με τη διεύθυνση της συμφωνικής ορχήστρας της ΕΡΤ υπό τον Δεσποτίδη...


Ακολουθούν δυο μυθιστορήματα που εκδίδονται στα βιβλία της "Η ΔΡΑΣΚΕΛΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ" και "Η ΛΥΤΡΩΣΗ" με αφηγηματικό δυνατό λόγο, όπου μπορεί ο αναγνώστης να διαβάσει σε αυτά αφ΄ενός τις αληθινές ιστορίες αφ΄ετέρου να ταξιδέψει μαζί της, αφού η μυθιστορηματική της γραφή σε α΄πρόσωπο, κάνει τον αναγνώστη συνοδοιπόρο της...







Υπήρξε μια σημαντική αναφορά στο έργο της καθώς πήρε σπουδαίες κριτικές από τον ημερήσιο τύπο κι από τα λογοτεχνικά περιοδικά της εποχής της.
Το βιβλίο της "Η ΛΥΤΡΩΣΗ" εκδόσεις Ίαμβος αποτελεί μια δυνατή αφηγηματική φωνή με στοιχεία σημαντικά που κάνει τον αναγνώστη σοφότερο αφ΄ενός αφ΄ετέρου τον τέρπει.
Στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας ταυτόχρονα με την παρουσίαση του λογοτεχνικού έργου της Νότας Κυμοθόη παρουσιάζονται και έργα ζωγραφικής της, τα οποία έχουν συλλεκτική αξία από ενότητα παλιότερων εικαστικών εργασιών της. Η αίθουσα της Αρχαίας Αγοράς στην Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας παρουσιάζει και έργα άλλων εκθετών λογοτεχνών.
      Διακρίνονται 3 έργα της Νότας Κυμοθόη στην αίθουσα της Αρχαίας Αγοράς στην Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας!
    

   Με τη δημοσιογράφο και συγγραφέα Λίλη Τσώνη η Νότα Κυμοθόη, πριν αρχίσει η εκδήλωση...
   

   Ο Θανάσης Ανδρούτσος  με φόντο  κάποια έργα ζωγραφικής της Νότας Κυμοθόη, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, 2016
                       

Εκλεκτοί φίλοι λογοτέχνες που τίμησαν την παρουσίαση του λογοτεχνικού έργου της Νότας Κυμοθόη, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας.


 Ο Κώστας Τσαλαφούτας με φόντο τα έργα Ζωγραφικής της Νότας Κυμοθόη.


Στιγμιότυπο από την μέρα παρουσίασης του Λογοτεχνικού έργου της Νότας Κυμοθόη στις 13/4/2016, από την Κατερίνα Γιαννακοπούλου με μουσική επιμέλεια του εκλεκτού μουσικού με την κιθάρα, Κώστα Νέλλα.

                                                 Ο σπουδαίος μουσικός Κώστας Νέλλας
       Με εκλεκτούς φιλότεχνους... που τίμησαν την παρουσίαση του Λογοτεχνικού μου έργου!!!

Με φόντο έργα ζωγραφικής της Νότας Κυμοθόη, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, Απρίλιος 2016


       Νότα Κυμοθόη με την Αγγελική Γιανέλλου και τον φίλο συγγραφέα και Ποιητή Θανάση Αθανασιάδη (13/4/2016), στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας!!!

                                       ο Μουσικός Κώστας Νέλλας με την κιθάρα του
εκλεκτοί φιλότεχνοι παρακολουθούν την παρουσίαση 

                                                           
Ευχαριστώ ολόθερμα το Δ.Σ. του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών & Συγγραφέων για την Πρόσκληση και την μεγάλη τιμή που μου έκαναν παρουσιάζοντας το Λογοτεχνικό και Ζωγραφικό μου έργο, στο φιλότεχνο κοινό και τους εκλεκτούς παρευρισκόμενους της Λαμίας αλλά και όλων όσων ήρθαν από άλλες πόλεις.
Ιδιαίτερα ευχαριστώ την Κατερίνα Γιαννακοπούλου για όλη την προσπάθειά της να αποδώσει με τόση μεγάλη επιτυχία το έργο μου και να το παρουσιάσει στους εκλεκτούς παρευρισκόμενους.
Ευχαριστώ θερμά τους ανθρώπους για την φιλοξενία που μου πρόσφεραν...
Ευχαριστώ για όλες τις ευχές όλους και όλες που ήρθαν και με τίμησαν με την ευγενή τους παρουσία!!!
Εύχομαι και του χρόνου πάλι ενωμένοι να παραβρεθούμε αγαπημένα στην 3η Γιορτή Φθιωτικού Βιβλίου και εύχομαι σε όλους και όλες Χρόνια Πολλά και Χαρούμενο Πάσχα!!!

Με φως και αγάπη
Ειρήνη, Αρμονία και Αρετές
Νότα Κυμοθόη

© Νότα Κυμοθόη